Для першого заняття краще вибрати погожу днинку. Швертбот, на відміну від кільової яхти, легко перевернути. Один ніяковий рух під час зміни галс може вилитися в дуже великий крен і полоскання вітрила.
Початківець спортсмен при цьому неминуче виявляється в воді. Його завдання - встати на шверт і своєю вагою повернути човен в нормальне положення (яхтсмени говорять - «поставити на рівний кіль»). Більш того - вас можуть попросити навмисно перевернути човен, щоб навчитися її відновлювати. Не лякайтеся, це нормально. Мала вага - це не тільки загроза перекидання, а й великий запас плавучості, так що зробити це відносно легко навіть дівчині або підлітку.
До того, що інструктор залізе до вас в човен і деякий час ходитиме разом з вами
«Зайвий» людина на борту одномісного швертбота не дуже добре впливає на його швидкісні якості, зате вам буде набагато спокійніше і ви зможете задати всі ваші запитання. Надалі користувач може вибрати режим заняття: інструктор тренується з вами на іншому «Лазер» або слід за вами на катері. У «Прояхтінге» перший варіант дорожче другого (3000 на годину проти 2500 в годину). Наступний рівень просунутості - групові тренування, коли ви ганяєтеся в невеликій групі під наглядом інструктора на катері. Тут уже відпрацьовується стратегія і тактика гонок - ви змагаєтеся між собою за стандартною схемою з двома знаками (підвітряного і Навітряною) і стартовою лінією, яка одночасно є і лінією фінішу.
Вихід на воду без інструктора значно дешевше тренування з інструктором (1000 рублів на годину в PROyachting), але до цього рівня потрібно ще дорости. Вам довірять «Лазер», якщо ви вже впевнено їм керуєте і точно не уріжетеся в причал або проходить повз моторку. Safety first.
До відсутності теоретичної частини
Любителі поспати на лекціях в універі - тут вам нема чого робити. Практика, практика і ще раз практика - приблизно так проходять тренування на «лазер». Інструктор PROyachting Микита Климентьєв керується приказкою «Краще один раз побачити, ніж десять разів почути», і він абсолютно має рацію: навіть зазубривши назви курсів щодо вітру, на воді ви, швидше за все, спочатку будете плутати подветренний борт з Навітряною.